Simone Peters
Bio
Simone Peters studeerde in 2021 af aan de Amsterdamse Toneelschool & Kleinkunstacademie.
In 2020 speelde ze bij Het Noord Nederlands Toneel in ‘Oom Wanja’ onder regie van Liliane Brakema,
en in 2021 in verschillende voorstellingen van de Poetic Disasters Club onder de vleugels van Club Guy & Roni:
‘All That Follows: A Symphony’ onder regie van Mart van Berckel en Angela Herendes;
‘The People Look Like Flowers At Last’ onder regie van Lunatic & Poets;
‘Exit/Exist’ onder regie van Maison The Faux en Tatiana Matveeva.
Als afstudeerwerk speelde ze de rol van Nadia in de online theatervoorstelling ‘Some Explicit Polaroids’ onder regie van Sanne den Hartogh. Gefilmd in een one-take was er iedere avond een livestream te zien op het be-Connected festival.
Simone won met haar collectief WUSS in 2020 de Best of Fringe Award voor hun shortfilm: Seriously Interrupted Millennial. Onder dezelfde titel (S.I.M.) brachten ze een EP uit.
In 2022 maakte Simone samen met regisseur Godelieve Meijers en theatermaker Freek van Zonsbeek ‘Verloren Herinnering’. Datzelfde jaar speelde ze in ‘Phaedra’s Love’ onder regie van Nadine Febranof, en in de voorstelling ‘Kankerthee’ van Theatergroep Aluin, geschreven en geregisseerd door Shabnam Baqhiri.
In 2023 speelde Simone in de voorstelling Thinking, Giving, Birthing and Stealing onder regie van Chloe Harris. Ook richtten Simone en Godelieve Meijers collectief DELEEF. op, waarmee ze in juni 2023 gestart zijn aan de nieuwe voorstelling ROUWRAVE – (van kanker tot k-hole).