Inloggen
Wachtwoord opvragen
Onthouden
Flip Filz
Flip Filz
Flip Filz werkte na zijn afstuderen bij de meeste grote repertoire gezelschappen van Nederland. Daarnaast werkte hij bij talloze kleinere gezelschappen, bij voorkeur met jonge makers en was hij betrokken bij veel ad hoc theater-initiatieven. Ook speelde hij bij productiehuizen, jeugdtheatergezelschappen en muziektheater door heel Nederland en in Bochum, Duitsland.

Hij regisseert theater, bij Oostpool in Arnhem bijvoorbeeld "De Drie Mannen Van Ypsilanti" van Peter de Graef, muziektheater "Ten oosten van de zon, een co-productie van het Concertgebouw, Soil en de Veenfabriek, en "Bleke Rozen" muziektheater rond werk en leven van Fanny Medelsohn en Clara Schumann.

Buiten Nederland werkte hij o.a. voor het Drama Department van de Bethlehem University, en in Udaipur, Rajasthan, India.

Flip was (Gast)docent voor toneelacademie's van Amsterdam, Arnhem, Utrecht en Maastricht, DNA, en bij Kemna. Hij geeft één of meer-daagse workshops aan maatschappelijke organisaties en het bedrijfsleven. Het uitgangspunt daarbij is het boek "Verder mag alles". Een handboek voor ensemble improvisatie, waarvan hij co-auteur is, samen met Yolande Bertsch.

Ook regisseert Flip speciale voorstellingen voor bedrijven, zoals o.a. McKinsey, De Universiteit van Amsterdam en verschillende Nederlandse gemeentelijke instellingen en maatschappelijke organisaties.

Hij was te zien in de films: Amsterdamned (Dick Maas), Oh boy (Orlow Seunke),
Antonia (Marleen Gorris) (OSCAR), Antoinette is niet dood (Irma Achten),Verder dan de maan, De zwarte meteoor, TBS, Oesters van Nam Kee, Lover of Loser, van Shooting Star en De hel van 63.

Voor tv speelde hij in televisiefilms en de meeste (politie) series, zoals: Baantjer, Flikken Maastricht, Wodka Lime, IC., Spoorloos vermist, met als hoogtepunt een schitterende sterfscene in de serie Aspen tussen de borsten van een paaldanseres. Voor de liefhebber.